Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
28.02.2020 MATIF: pszenica kons. MAR20 - 187,50 (- 2,09%), kukurydza MAR20 - 165,50 (- 1,19%), rzepak MAJ20 - 380,25 (- 1,81%) [euro/tona] +++ +++ +++ 28.02.2020 12:29 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,70 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,20 zł/kg (na podstawie informacji z 15 ubojni) +++ +++ +++

Zieloni w Niemczech chcą zakazać reklamy mięsa i zachęcać finansowo do porzucenia hodowli zwierząt

Redakcja
mięso, promocja mięsa, wegetarianizm

Greenpeace donosi o „perfidnych taktykach marketingowych” w reklamie mięsa i żąda, aby producenci ustanowili „precyzyjne przepisy dotyczące tego, w jaki sposób mogą się nadal reklamować”. Ponadto Zieloni oczekują wprowadzenia systemu zachęt finansowych dla rolników skłaniających do rezygnacji z produkcji zwierzęcej. 

 

Greenpeace postrzega konsumpcję mięsa jako problem dla klimatu. Organizacja ochrony środowiska żąda więc od polityków, aby reklamę mięsa uregulowali za pomocą precyzyjnych przepisów – podobnych do tytoniu. Według nich mięso w reklamach przedstawiane jest w świetle pozytywnym.

 

Z punktu widzenia tej organizacji, dążenie do neutralności klimatycznej w Niemczech do 2045 roku można osiągnąć jedynie poprzez zmniejszenie o połowę liczby zwierząt. Według badań Öko-Institut, na zlecenie Greenpeace, trzy czwarte gazów cieplarnianych pochodzących z rolnictwa pochodziło z hodowli zwierząt, 14% z produkcji żywności pochodzenia roślinnego i około 10% z upraw roślin energetycznych.

 

Będą zachęty finansowe do rezygnacji z hodowli?

 

 

Zieloni chcieliby wprowadzenia systemu gratyfikacji skłaniających do rezygnacji z mięsa i mleka. Mówi się, że w zamian rolnicy powinni otrzymać wsparcie finansowe na przekształcenie profilu produkcji i porzucenie hodowli zwierząt.

 

I tak bez mocnej ingerencji Zielonych, spożycie mięsa w Niemczech powoli spada. W 2010 r. konsumpcja na mieszkańca wynosiła około 62,4 kg, a dekadę później spadła do 57,3 kg.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii: