Wśród podmiotów, które są zainteresowane dzierżawą Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia znalazła się Krajowa Grupa Spożywcza. Do konkursu stanęły też podmioty takie jak Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera (czyli holenderska Viterra i duński Copenhagen Merchants).
- Wpłynęły oferty od chętnych do udziału w przetargu na terminal zbożowy w Porcie Gdynia. Zaskoczenia nie było. W szranki stanęły prawie wszystkie firmy, które zgłosiły się w poprzednim przetargu oraz "wywołana do tablicy" Krajowa Grupa Spożywcza. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim i nabrzeżu Norweskim oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Postępowanie zostało ogłoszone w maju i jest już kolejnym w tej sprawie – informuje portal biznes.trojmiasto.pl.
Do konkursu stanęło pięć firm. - Obecny tymczasowy dzierżawca, czyli firma Mondry (tym razem samodzielnie bez Chemirolu i dystrybutora płodów rolnych Agroloku), OT Port Gdynia, czyli firma już zarządzająca jednym z terminali w Gdyni, Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera (czyli holenderska Viterra i duński Copenhagen Merchants) oraz gdyńskie firmy Speed, Astar i Tridente (tym razem bez NTA). Ofertę złożyła też państwowa Krajowa Grupa Spożywcza – czytamy w publikacji portalu biznes.trojmiasto.pl.
Źródło: biznes.trojmiasto.pl.