Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
28.02.2020 MATIF: pszenica kons. MAR20 - 187,50 (- 2,09%), kukurydza MAR20 - 165,50 (- 1,19%), rzepak MAJ20 - 380,25 (- 1,81%) [euro/tona] +++ +++ +++ 28.02.2020 12:29 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,70 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,20 zł/kg (na podstawie informacji z 15 ubojni) +++ +++ +++

Czy Komisja Europejska zdecyduje się na oszczędności w kampaniach promujących unijne artykuły rolno-spożywcze, aby pomóc Ukrainie?

Redakcja
ukaraina, komisja europejska, promocja

- Z niepokojem przyjmujemy informacje, że Komisji Europejskiej przygotowując program pomocy finansowej dla Ukrainy szuka oszczędności w wielonarodowych kampaniach promocyjnych – poinformował Dariusz Goszczyński z Krajowej Rady Drobiarstwa- IG. 

 

Pod koniec marca odbyło się posiedzenie grupy roboczej „Jakość i promocja” Copa-Cogeca, w którym wziął udział ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych Dariusz Goszczyński Prezesa Zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

 

Na posiedzeniu grupy roboczej Copa-Cogeca odbyła się m.in. dyskusja na temat rocznych programów promocyjnych. Kampanie promocyjne poświęcone europejskim produktom rolnym mają stwarzać nowe możliwości rynkowe dla europejskich rolników i przemysłu spożywczego, jak również pomagać im w rozwijaniu działalności. – Uczestnicy spotkania wyrazili oczekiwanie, aby programy promocyjne służyły podnoszeniu konkurencyjności unijnych artykułów rolno-spożywczych i konkurencyjności całego rolnictwa UE. Dlatego nie może być mowy o zakazie promocji czerwonego mięsa czy wina. Na działania promocyjne powinien być także zagwarantowany odpowiednio wysoki budżet. Z niepokojem przyjmujemy informacje, że Komisji Europejskiej przygotowując program pomocy finansowej dla Ukrainy szuka oszczędności w wielonarodowych kampaniach promocyjnych – kontynuował Dariusz Goszczyński z Krajowej Rady Drobiarstwa- IG. 

 

 

Podczas posiedzenia grupy roboczej jego uczestnicy zwrócili się także do Komisji Europejskiej z postulatem uelastycznienia przepisów związanych z zasadą dyskontynuacji. Obecnie organizacja, która dwa razy uczestniczyła w programach na tym samym rynku nie może dalej tego robić. – Wiele dużych i prężnych organizacji wpadło w tę pułapkę. Doprowadziło do to spadającej liczby składanych propozycji na realizację kampanii. W efekcie Komisja Europejska uznała, że zapotrzebowanie na fundusze promocyjne spada i jest to dobry moment na ograniczenie ich budżetu. Na szczęście Komisja Europejska jak na razie wysyła sygnały, że zamierza coś z tym zrobić i rozwiązać problem – podsumował Dariusz Goszczyński.

 

Źródło: FBZPR

Loading comments...
Wiadomość z kategorii: