zm skiba

kps

CenyRolnicze
16 maja 2024, Czwartek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.9195 EUR EUR - 4.2617 GBP GBP - 4.9679 DKK DKK - 0.5712
Archiwum


16.05.2024 MATIF: pszenica WRZ24: 248,50 (-0,90%), kukurydza CZE24: 213,50 (+0,12%), rzepak SIE24: 473,50 (-0,32%)

15.05.2024 14:01 DRÓB, cena tuszki hurt: 8,10-9,00 zł/kg, średnia: 8,37 zł/kg (na podstawie informacji z 12 ubojni)

14.05.2024 SPRZEDAM 20 TUCZNIKÓW, 120 kg, 60%, podkarpackie, ropczycko-sędziszowski, 39-120, tel.: 608 872 475

14.05.2024 SPRZEDAM 10 T PSZENICY PASZ., trans. rolnika, wielkopolskie, koniński, 62-510, tel.: 660 834 421

Dodaj komunikat

kowalczyk

kowalczyk

Nie będzie szerokich torów z Ukrainy do Gdańska. To zagraża bezpieczeństwu kraju

Redakcja
szerokie tory, gdańsk, Ukraina

Polska uważa, że ​​budowa linii kolejowej o szerokości 1520 mm z Ukrainy do Gdańska zagrozi bezpieczeństwu kraju – pisze Puls Biznesu. Jak wynika z publikacji, w latach 2022-23 polskie Ministerstwo Infrastruktury wielokrotnie otrzymywało takie propozycje ze strony ukraińskiej.

 

- Propozycje te wpłynęły m.in. podczas rozmów polsko-ukraińskich na szczeblu ministrów i wiceministrów infrastruktury oraz w formie pisemnej, w tym w wystąpieniach ukraińskich przedsiębiorców. Takie samo oświadczenie złożyła także strona ukraińska, w szczególności Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi – mówi Anna Szuńska, rzeczniczka Ministerstwa Infrastruktury.

 

 

W lipcu 2022 roku powstał raport, w którym wybrano pięć potencjalnych tras linii 1520 mm. Autorzy wskazali jednak na wiele zagrożeń, m.in. brak terenu pod budowę takiej linii, brak odpowiedniego taboru i wykwalifikowanej kadry do jego obsługi, czy też możliwe protesty społeczne. - Najważniejszym zagrożeniem jest jednak negatywny wpływ połączenia szerokotorowego z Gdańskiem na strategię obronną kraju – dodała Szumańska.

 

Na początku kwietnia Minister Polityki Agrarnej Mykoła Solski powiedział, że Ukraina ma wielokrotnie więcej wagonów do przewozu zboża niż reszta Europy, od Rumunii po Portugalię. Oznacza to, że nie ma sensu inwestować w wagony, które jeździłyby po torach o europejskim standardzie. Jedynym sposobem rozwiązania tego problemu jest budowa szerokich torów kolejowych od granicy z Ukrainą do Gdańska i Kłajpedy na Litwie. Dzięki temu Polska będzie mogła zarabiać na tranzycie i wysyłać ukraińskie zboże w świat przez Gdańsk.

 

 

Źródło: UkrAgro Consult/Puls Biznesu

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu