Minister rolnictwa Niemiec, Julia Klöckner chce zabronić sprzedawcom detalicznym reklamowania mięsa w niskich cenach. Klöckner stwierdziła, że ekstremalnie niskie ceny mięsa są coraz częściej postrzegane jako „nieprzyzwoite”, „niemoralne”. Dlatego minister proponuje uzupełnienie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji o fragment zakazujący podawania ceny mięsa w reklamach dla konsumentów w handlu detalicznym.
Klöckner przypomina rok 2007, kiedy w podobnej sytuacji ustawodawca zakazał sprzedaży artykułów spożywczych poniżej kosztów. W tym czasie również duże firmy handlowe walczyły ze sobą na ceny, rujnując nie tylko siebie, ale przede wszystkim mniejszych graczy. Wówczas ustawodawca interweniował w ustalanie cen i wolną konkurencję, aby osiągnąć „wyższe cele polityczne”. 13 lat później debata etyczna na temat żywności powróciła na tapetę u naszych zachodnich sąsiadów.
Według niemieckich mediów, minister rolnictwa zleciła już prawnikom z jej departamentu zbadanie zakazu reklamowania cen mięsa. Na tej podstawie Klöckner twierdzi, że istnieją wystarczające powody, aby uzasadnić taki zakaz reklamy, który w jej opinii jest odpowiedni i konieczny, aby zapobiec „sensacyjnej reklamie mięsa z nadmiarem wyjątkowo tanich ofert”.
Z punktu widzenia Klöckner zakaz reklamowania cen byłby również ważnym wkładem w ujednolicenie hodowli zwierząt, przetwórstwa i sprzedaży mięsa. Według Klöckner istnieje również „gotowość sfery parlamentarnej” do takiego zakazu.
Dodajmy, iż w połowie czerwca poseł CSU Georg Nüßlein wezwał do zakazu reklamy taniego mięsa w związku z krytyką warunków pracy w przemyśle mięsnym.
Źródło: Agrarheute