Do czwartego kwartału 2022 r. cały cykl produkcji świeżej wieprzowiny (od narodzin świni po przetwarzanie), sprzedawanej w sieci sklepów Aldi, ma odbywać się w Niemczech.
W czerwcu 2021 r. Aldi dało wyraźny sygnał do zwiększenia dobrostanu zwierząt i zainicjowało debatę na temat koniecznej transformacji niemieckiego rolnictwa. Kluczowym elementem zmiany nastawienia jest zobowiązanie do jeszcze większego polegania w przyszłości na towarach z Niemiec i tym samym wspierania niemieckiego rolnictwa.
Z tego powodu Aldi North i Aldi SÜD zdecydowały się, że wieprzowina oferowana w tych sklepach będzie pochodziła wyłącznie z Niemiec (z wyłączeniem międzynarodowych specjałów, produktów ekologicznych, filetów i mrożonych produktów).
Sieć handlowa chce złagodzenia napięć rynkowych
Wraz ze zmianą nastawienia Aldi przedstawiło jasny plan wsparcia transformacji niemieckiego rolnictwa od strony rynkowej. Istotą projektu jest całkowite przestawienie się na formy chowu bardziej przyjazne dla dobrostanu zwierząt w sektorze świeżego mięsa najpóźniej do 2030 roku. Ponadto Aldi niedawno zdecydowało się na pakiet natychmiastowych działań mających na celu złagodzenie obecnie szczególnie napiętej sytuacji niemieckich hodowców trzody chlewnej. Aldi North i Aldi SÜD ogłosiły, że utrzymają cenę zakupu trzody chlewnej na stabilnym poziomie nawet o 20 procent powyżej poziomu rynkowego.