Wegańskie alternatywy coraz słabiej się sprzedają. Beyond Meat – znany producent roślinnych zamienników mięsa – w pierwszym kwartale tego roku odnotował straty w wysokości 54,4 mln dolarów amerykańskich.
Przychody netto marki Beyond Meat w pierwszym kwartale tego roku spadły o 18% w stosunku do tego samego okresu w 2023 roku. Wynika to ze spadku wolumenu sprzedanych produktów aż o 16,1%. Obecne straty sięgają 54,4 mln dolarów amerykańskich – są nadal mniejsze niż te odnotowane w pierwszym kwartale zeszłego roku, kiedy to wyniosły 59 mln dolarów.
Strata EBITDA spółki Beyond Meat wyniosła 32,9 mln dolarów i jest niższa niż strata za 2023 r., która sięgnęła 45,8 mln dolarów, przy przychodach netto za 2024 r. niższych o 43,5%. To nieco mniej niż spadek przychodów netto w 2023 r. o 49,6%. Zysk brutto wyniósł 3,7 mln dolarów, co oznacza spadek w porównaniu z zyskiem brutto za pierwszy kwartał 2023 r., który sięgnął 6,2 mln dolarów.
Prezes i dyrektor generalny Beyond Meat, Ethan Brown, stwierdził: „W pierwszym kwartale poczyniliśmy znaczny postęp w realizacji naszych priorytetów na rok 2024, w tym: osiągnięcie naszego docelowego poziomu przychodów w pierwszym kwartale; zmniejszenie kosztów operacyjnych i zużycia środków pieniężnych rok do roku; przeniesienie produkcji do własnej siedziby w celu obniżenia kosztów i poprawy jakości; oraz rozpoczęcie dostaw Beyond IV, czwartej generacji Beyond Burger i Beyond Beef do naszych klientów, ku chwale dietetyków i konsumentów.”
Dodał, że rok 2024 jest kluczowy dla Beyond Meat – firma chce osiągnąć zrównoważoną i rentowną działalność.
Źródło:
meatmenagment.com