Smithfield Foods, globalny potentat na rynku mięsa i właściciel marki Animex, wydzieli swoją działalność w Europie. Będzie ona kontynuowana pod nazwą Morliny Foods z oddziałami w Polsce, Rumunii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz na Słowacji i Węgrzech.
Smithfield Foods ogłosił to w ubiegły wtorek, 27 sierpnia. W ciągu ostatniej dekady firma przekształciła swoją działalność w Ameryce Północnej, zwiększając i znacząco udział w zyskach segmentu mięsa pakowanego o wyższej marży, przy jednoczesnej poprawie struktury kosztów w produkcji świeżej wieprzowiny i na fermach wieprzowiny należących do grupy.
Smithfield spodziewa się dalszego wzrostu w Ameryce Północnej, głównie poprzez zwiększanie swojego udziału w rynku pakowanego mięsa. Obecność Smithfield Foods w Ameryce Północnej obejmuje także większościowy pakiet udziałów w spółce Altosano, wcześniej znanej jako Granjas Carroll de México, spółce joint venture w Meksyku i jednym z wiodących dostawców świeżej wieprzowiny w kraju.
Morliny Foods przyjęła strategię wzrostu specyficzną dla regionu, aby zająć się bardziej rozdrobnionym rynkiem europejskim o innej dynamice rynkowej niż w Ameryce Północnej. Firma dostarcza świeże mięso wieprzowe, drobiowe oraz mięso pakowane na cały kontynent z zakładów w Polsce, Rumunii, na Słowacji, na Węgrzech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Podmiotem dominującym Smithfield Foods i Morliny Foods jest chińska Grupa WH. Smithfield Foods i Morliny Foods pozostaną spółkami zależnymi Grupy WH. To największa firma wieprzowa na świecie z największym udziałem w rynku w Chinach, Stanach Zjednoczonych i na rynkach w Europie. Jest właścicielem wielu znanych marek i wyróżnia się wiodącą pozycją na światowym rynku we wszystkich segmentach łańcucha wartości wieprzowiny, w tym mięsa pakowanego, świeżej wieprzowiny i produkcji wieprzowiny.
Źródło: Pig Business