Brytyjska filia niemieckiego dyskontu spożywczego Lidl chce zainwestować w branżę trzody chlewnej prawie 600 mln euro. Jak donosi holenderski magazyn branżowy Boerderij, grupa handlowa chciałaby zaoferować połączonym hodowcom trzody chlewnej nowe umowy na dostawy, które obejmują model cenowy oparty na kosztach i gwarancje zakupu.
- Branża stoi przed poważnymi wyzwaniami i potrzebuje bardziej zrównoważonego modelu cenowego – stwierdziła firma w komunikacie prasowym. Lidl utworzył niedawno własną spółdzielnię producentów zrzeszającą hodowców trzody chlewnej, wzorując się na innych dużych sprzedawcach detalicznych w Wielkiej Brytanii. Rolnicy i duże przedsiębiorstwa mięsne Pilgrim's i Cranswick mogły wnieść swój wkład w opracowanie umów o współpracy.
Oprócz nowych warunków kontraktowych dla producentów, Lidl wesprze także projekty badawcze takie jak: redukcja emisji CO2 w produkcji wieprzowiny oraz wykorzystanie kamer 3D do analizy zachowań zwierząt. Będzie także wsparcie na projekty mające na celu poprawę jakości wody w regionach o silnym przemyśle przetwórczym.
Źródło: SUS Online