Jak poinformował dzisiaj Puls Biznesu, międzynarodowe konsorcjum Szczecin Bulk Terminal (SBT) złożyło skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na decyzję resortu infrastruktury o unieważnieniu przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego w Porcie Gdynia.
- Konsorcjum związane z grupami Viterra i Copenhagen Merchants oprotestowało decyzję o unieważnieniu przetargu na dzierżawę hubu w Porcie Gdynia i rozważa "dalsze kroki prawne przeciwko zamawiającemu". Złożyło skargę do WSA - resort infrastruktury twierdzi jednak, że nie ma podstaw. Politycy promują państwową KGS – czytamy w Pulsie Biznesu.
- Uważamy, że skoro nasza oferta została uznana za najkorzystniejszą, to my powinniśmy zostać najemcą - powiedział prezes spółki SBT Rafał Różański, cytowany przez "PB".
Przypomnijmy, iż w wyniku postępowania przetargowego na dzierżawę nabrzeży po Bałtyckim Terminalu Zbożowym, w listopadzie 2023 r. zarząd Portu Gdynia za najkorzystniejszą uznał ofertę złożoną przez konsorcjum Szczecin Bulk Terminal. Po tej decyzji pojawiły się głosy, że "oddajemy" terminal w ręce monopolisty, który ma większościowy udział w handlu zbożem w Polsce, a to zagraża równowadze rynkowej.
Pod koniec kwietnia br. zarząd Portu Gdynia podjął decyzję o unieważnieniu przetargu. - Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA (...) działając w przedmiotowym postępowaniu jako wydzierżawiający, na podstawie Rozdziału XXIII pkt 1) Specyfikacji Postępowania, podjął w dniu 25 kwietnia 2024 r. Uchwałę o unieważnieniu, wszczętego w dniu 22 września 2022 r. Postępowania na dzierżawę Terminalu zbożowego w Porcie Gdynia (...) - podano w dokumencie zamieszczonym na stronie Portu Gdynia.