zm skiba

kps

CenyRolnicze
19 września 2024, Czwartek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.8249 EUR EUR - 4.2693 GBP GBP - 5.0728 DKK DKK - 0.5723
Archiwum


19.09.2024 MATIF: pszenica GRU24: 215,75 (-1,26%), kukurydza LIS24: 200,50 (-0,74%), rzepak LIS24: 464,25 (-0,32%)

18.09.2024 14:14 DRÓB, cena tuszki hurt: 8,10-8,80 zł/kg, średnia: 8,41 zł/kg (na podstawie informacji z 13 ubojni)

18.09.2024 SPRZEDAM 25 T RZEPAKU, trans. firmowy, małopolskie, miechowski, 32-218, tel.: 785 244 421

18.09.2024 SPRZEDAM 100 T KUKURYDZY, trans. firmowy, małopolskie, miechowski, 32-218, tel.: 785 244 421

18.09.2024 SPRZEDAM 4 BYKI, mieszaniec, 660 kg, dolnośląskie, bolesławiecki, 59-706, tel.: 504 706 635

18.09.2024 SPRZEDAM 16 BYKÓW, hf, 750 kg, wielkopolskie, leszczyński, 64-140, tel.: 601 741 432

18.09.2024 KUPIĘ 10 JAŁÓWECZEK MIĘSNYCH, 100 kg, mazowieckie, białobrzeski, 26-806, tel.: 602 630 839

17.09.2024 SPRZEDAM 1000 T KUKURYDZY, trans. firmowy, mazowieckie, gostyniński, 09-541, tel.: 504 874 160

17.09.2024 SPRZEDAM 3 T ŁUBINU WĄSKOLISTNEGO, trans. firmowy, lubelskie, łęczyński, 21-013, tel.: 696 922 178

16.09.2024 SPRZEDAM 10 JAŁÓWEK, mięsny, 200 kg, warmińsko-mazurskie, elbląski, 14-400, tel.: 697 069 998

16.09.2024 SPRZEDAM 180000 T KUKURYDZY, trans. rolnika, wielkopolskie, pleszewski, 63-304, tel.: 532 619 764

16.09.2024 SPRZEDAM 100 T PSZENICY PASZOWEJ, trans. firmowy, warmińsko-mazurskie, giżycki, 11-500, tel.: 884 302 564

Sprzedam warchlaka polskiego-500szt, waga 30kg, zaszczepione, kredytownie+transport. Tel 500 072 455, 504 177 184

15.09.2024 SPRZEDAM 19 BYKÓW, mięsny, 800 kg, mazowieckie, sierpecki, 09-214, tel.: 726 587 916

Dodaj komunikat

kowalczyk

modele rolnicze

E-bazarek - nowe ułatwienia w zbyciu płodów rolnych

Hanna Krugiełka

W związku z postępem technologicznym, nastawieniem ludzi na wszelkie wygody i ułatwienia, już od dawna duża część handlu i usług przeniosła się do Internetu. Tradycyjne gazety zastępują portale informacyjne, pachnące farbą drukarską książki wypierają e-booki, a zakupy wszelkich kategorii dostarczane są konsumentowi pod drzwi. Krótko mówiąc: szybko i wygodnie, a do tego często o wiele taniej, bo z pominięciem drogi pośredników. Dosłownie kilka kliknięć myszką czy padem komputera i mamy z głowy chodzenie po sklepach, oglądanie i sięganie po towary, stanie w kolejkach do kasy oraz transport, czyli po prostu dźwiganie często tak ciężkich zakupów spożywczych i czas poświęcony na drogę do punktów zakupu. Dzisiaj przedstawiamy nowe rozwiązania sprzedaży i zakupów produktów, a także i usług rolnych, które ułatwią farmerom zbyt.

 

Okazuje się, że wygodny i pewny sposób pozyskiwania płodów rolnych to wielka potrzeba rynku, a mieszkańcy miast i miasteczek, nawet wsi są spragnieni żywności wysokiej jakości, często ekologicznej żywności z pewnego źródła. Są gotowi nabywać towar u wytwórcy, często nawet płacąc za niego nieco wyższą cenę. Rośnie świadomość konsumentów, którzy stawiają na jakość i chętniej wybierają produkty kupowane bezpośrednio u rolnika, ogrodnika, czy sadownika, niż te z marketowych półek.

Już od dawna operatywni farmerzy sprzedawali swoje produkty na różnych portalach internetowych i społecznościowych. Sami rolnicy też od dawna mają strony internetowe, a od kilku już lat powstają specjalne inicjatywy internetowe. Teraz naprzeciw potrzebom sprzedających i kupujących produkty rolne wyszły Ośrodki Doradztwa Rolniczego. Pod patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi powstało innowacyjne przedsięwzięcie „Polski e-bazarek”. Jest to ogólnopolska platforma internetowa, która umożliwia producentom rolnym bezpłatne zamieszczanie ofert sprzedaży żywności oraz promocję produktów wytworzonych w ich gospodarstwach. Ważną informacją jest to, że zamieszczenie oferty sprzedaży produktów na portalu jest bezpłatne. Warunkiem dodania ogłoszenia jest posiadanie przynajmniej jednego z poniższych statusów: producenta rolnego, producenta i przetwórcy regionalnej i ekologicznej żywności, Koła Gospodyń Wiejskich, twórcy rękodzieła ludowego, hodowcy, usługodawcy usług rolniczych, sprzedawcy maszyn i urządzeń rolniczych. Natomiast skorzystać z możliwości zakupów w „Polskim e-bazarku” może każdy konsument. W praktyce wygląda to tak, że potencjalny klient z interaktywnej mapy Polski wybiera województwo, w którym chce dokonać zakupu. Mapa pojawia się przy otwarciu strony: https://www.polskiebazarek.pl/

W tym momencie następuje przekierowanie do regionalnego „e-bazarku” i możliwość otwarcia regionalnych ofert. Organizacją regionalnych „e-bazarków” zajmują się Wojewódzkie Ośrodki Doradztwa Rolniczego.

Pokazując działanie portali od początku z punktu widzenia użytkownika:

1.       Widok po wejściu na stronę: https://www.polskiebazarek.pl/

 

e bazarek 1

 

2.       Widok po wybraniu ze strony https://www.polskiebazarek.pl/ Województwa Wielkopolskiego:

 

e bazarek 2

 

Znajdując się na regionalnej stronie „e-bazarku” należy wybrać produkty z widocznych na stronie kategorii.

Można też wejść bezpośrednio na stronę „e-bazarku” przypisanego do danego województwa.

Portal „e-bazarek” ma wiele zalet. Oprócz rzucającej się w oczy nowoczesności i estetyki jest narzędziem intuicyjnym i łatwym w obsłudze i nawigacji. Jednak jak większość z platform wymaga rejestracji. Ten pierwszy krok początkowo może wydawać się trudny dla osób rzadko korzystających z Internetu. - Tak, zdarzają nam się telefony, gdzie osoby proszą o pomoc przy rejestracji, jednak pod koniec rozmowy zawsze okazywało się, że „to nie takie trudne, jak się wydawało” - mówi pracownik WODR w Poznaniu Pani Marta Kondraciuk - wojewódzki koordynator ds. wielkopolskiego e-bazarku. Osoby wprawione w obsłudze nowoczesnych technologii na pewno szybko i bez problemu sobie poradzą z tym etapem użytkowania, a te mniej biegłe z pewnością będą mogły liczyć na życzliwą pomoc rodziny, sąsiadów, czy oczywiście terenowego doradcy ODR.

Dużą pomoc stanowi telefon podany na stronie, co bardzo ważne - w widocznym miejscu, pod którym kompetentny pracownik Ośrodka Doradztwa Rolniczego chętnie i wyczerpująco udziela wszelkich informacji o portalu oraz właśnie pomaga przy procesie rejestracji.

1.       Widok formularza rejestracyjnego przykładowego „Wielkopolskiego e-bazarku” (https://www.wielkopolskiebazarek.pl/rejestracja)

 

e bazarek 3

 

Zarejestrowany użytkownik może przejść do wystawiania sprzedaży swoich produktów. Należy podkreślić, że rejestracja jest darmowa.

- Wielkopolski e-bazarek jest ogromną szansą dla producentów na łatwe wypromowanie swoich produktów. Jest nowym narzędziem w ich rękach, dodatkowo całkowicie darmowym. Myślę, że e-bazarek jest realną szansą na zwiększenie sprzedaży. Sama korzystając z e-bazarku odkryłam producentów z mojej okolicy, o których nie miałam pojęcia. Dlatego gorąco zapraszam do rejestracji i korzystania z Wielkopolskiego e-bazarku - mówi pracownik WODR w Poznaniu Pani Marta Kondraciuk - wojewódzki koordynator ds. wielkopolskiego e-bazarku.

E-bazarek to nowa inicjatywa, którą z pewnością warto się zainteresować, gdyż wciąż rośnie ilość transakcji internetowych i nie brakuje konsumentów poszukujących produktów żywnościowych kupowanych bezpośrednio u producentów.

Podziękowanie:
Bardzo dziękuję Pani Marcie Kondraciuk z WODR w Poznaniu za ogrom życzliwości, kompetencje, cierpliwość i chęć pomocy w powstaniu tego tekstu.

                                                                     

Pomocne linki:

 

Hanna Krugiełka
Autor: Hanna Krugiełka
Hanna Krugiełka - absolwentka Akademii Rolniczej w Poznaniu, kilkuletni pracownik jednostek państwowych związanych z rolnictwem. Entuzjastka rolnictwa ekologicznego, miłośniczka przyrody. Pasjonatka sztuki słowa i praktykująca ją w różnych dziedzinach..

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   Wszystkie artykuły autora
Najnowsze artykuły autora:

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu