Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
28.02.2020 MATIF: pszenica kons. MAR20 - 187,50 (- 2,09%), kukurydza MAR20 - 165,50 (- 1,19%), rzepak MAJ20 - 380,25 (- 1,81%) [euro/tona] +++ +++ +++ 28.02.2020 12:29 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,70 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,20 zł/kg (na podstawie informacji z 15 ubojni) +++ +++ +++

Unijni ministrowie rolnictwa nie mogą dojść do kompromisu ws. transportu zwierząt

Redakcja
transport zwierząt, transport żywca, dobrostan zwierząt

Dużo dyskusji, mnóstwo różnych stanowisk i żadnych decyzji. Takie wnioski płyną z poniedziałkowego (24 czerwca) spotkania ministrów rolnictwa UE, które odbyło się w Luksemburgu. Nie było konsensusu m.in. w sprawie transportu zwierząt. 

 

Między innymi Niemcy, Dania, Holandia, Austria i Luksemburg wzywają do bardziej ambitnego podejścia do transportu zwierząt. Twierdzą, że obywatele Unii Europejskiej chcą zaostrzonych standardów dobrostanu zwierząt. - Przede wszystkim potrzebujemy lepszych przepisów dotyczących transportu na duże odległości, zarówno ciężarówką, jak i statkiem, zwłaszcza jeśli chodzi o młode zwierzęta – powiedziała niemiecka sekretarz stanu Silvia Bender powiedziała. Luksemburg wezwał do zakazu wywozu zwierząt przeznaczonych do uboju z UE. Kraj ma wątpliwości, czy europejskie standardy można egzekwować w krajach trzecich

 

 

Tymczasem Francja sprzeciwiła się ogólnym ograniczeniom w eksporcie żywych zwierząt do krajów trzecich. W przypadku transportu zwierząt wymagane są dłuższe okresy przejściowe Czechy należą do grupy krajów, które opowiadają się za mniej dalekosiężnymi zasadami i kładą nacisk na interesy gospodarcze. Odniesiono się do potrzeb rolników i ich ostatnich protestów. 

 

Ponadto Bułgaria i Rumunia wezwały do ​​dłuższych okresów przejściowych w odniesieniu do nowych przepisów. Rumunia ostrzegła przed dodatkowymi kosztami, jakie kraj poniesie w wyniku znacznie zaostrzonych przepisów w porównaniu z poprzednimi wymogami. Polska przypomniała o konsekwencjach dla konsumentów i producentów. Warszawa chce dokładnie ważyć decyzje i dlatego apeluje o ostrożność.

 

Propozycje budzą szczególne obawy w państwach członkowskich położonych na peryferiach lub na wyspach. Irlandia boi się nawet odcięcia od europejskiego rynku wewnętrznego. Cypr i Grecja również podkreśliły swoją specyfikę geograficzną. Finowie uważają, że sugestia, że ​​temperatura zewnętrzna podczas transportu przez dziewięć godzin musi być wyższa niż minus pięć stopni, jest niepraktyczna.

 

 

Źródło: Agrarheute

Loading comments...
Wiadomość z kategorii: