Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
28.02.2020 MATIF: pszenica kons. MAR20 - 187,50 (- 2,09%), kukurydza MAR20 - 165,50 (- 1,19%), rzepak MAJ20 - 380,25 (- 1,81%) [euro/tona] +++ +++ +++ 28.02.2020 12:29 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,70 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,20 zł/kg (na podstawie informacji z 15 ubojni) +++ +++ +++

Szczecińska Baza Magazynowa planuje znacząco zainwestować w Terminalu Andreas w Porcie Szczecin

Redakcja
Port Szczecin, Terminal Andreas

Szczecińska Baza Magazynowa Sp. z o.o. ogłasza plany dotyczące znaczących inwestycji w rozwój i modernizację Terminalu Andreas w Porcie Szczecin. Po sfinalizowaniu zakupu terminalu, spółka wspierana przez amerykańską firmę inwestycyjną rozpocznie modernizację obiektów magazynowych materiałów sypkich, w tym rozbudowę i zwiększenie zdolności przeładunkowych terminalu, modernizację infrastruktury magazynowej zbóż, nawozów, i pasz, instalację zautomatyzowanego systemu transportowo-logistycznego oraz poprawę infrastruktury technicznej, kolejowej i drogowej w okolicy.


Działania te mają na celu niemal podwojenie zdolności przeładunkowej terminalu, a także pomóc w możliwie najskuteczniejszym reagowaniu na potrzeby rolników, umożliwiając dalszy przeładunek zboża tak, jak miało to miejsce do tej pory. Wszystkie możliwości importu i eksportu, w tym zbóż, zostaną zachowane.


Ponadto, w ramach modernizacji terminalu, wybudowane zostaną zbiorniki do przechowywania komponentów chemicznych. To odpowiedź na wyzwania rynkowe i geopolityczne. Po rozpoczęciu inwazji Rosji na Ukrainę wzrósł popyt na część surowców, objętych sankcjami. Wiąże się to z koniecznością większej dywersyfikacji dostaw, zarówno jeśli chodzi o kraj pochodzenia, jak i drogę transportu. 

Trzykrotny wzrost zdolności przeładunkowej


Dzięki przebudowie bazy magazynowej Terminalu Andreas, w tym stworzeniu nowego magazynu oraz rozbudowie istniejących, znacznie zwiększy się zdolność magazynowa materiałów sypkich (zbóż, paszy, nawozów itp.) – zgodnie z przewidywaniami wzrośnie ona trzykrotnie.





Jednym z istotnych celów modernizacji jest dostosowanie infrastruktury terminala do najwyższych standardów bezpieczeństwa obsługi przeładunków morskich. W tym celu infrastruktura drogowa i kolejowa zostanie zmodernizowana odpowiednio do zwiększonej zdolności przeładunkowej terminalu, tak aby obejmowała zautomatyzowane systemy rozładunkowe i transportowe oraz nowoczesne systemy obsługi statków.

Zyska port, rolnicy i cały region


Dla rolników inwestycja oznacza poprawę zdolności przeładunkowej pasz i zbóż oraz przyśpieszenie przeładunku ziarna. Dla gminy będzie to inwestycja bezpośrednia, co oznacza wzrost przychodów z działalności gospodarczej i podatków. Na inwestycji skorzystają również firmy budowlano-montażowe z województwa zachodniopomorskiego, które przez ponad rok będą realizowały prace przy rozbudowie terminalu.

Planowana inwestycja doprowadzi nie tylko do rozbudowy i modernizacji terenu Terminalu Andreas, ale również przyniesie wymierne korzyści dla Portu Szczecin-Świnoujście, umożliwiając obsługę większej liczby statków, co przełoży się na wyższe przychody.

Loading comments...
Wiadomość z kategorii: