Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
28.02.2020 MATIF: pszenica kons. MAR20 - 187,50 (- 2,09%), kukurydza MAR20 - 165,50 (- 1,19%), rzepak MAJ20 - 380,25 (- 1,81%) [euro/tona] +++ +++ +++ 28.02.2020 12:29 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,70 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,20 zł/kg (na podstawie informacji z 15 ubojni) +++ +++ +++

Brazylijczycy wykorzystują smalec i odchody zwierzęce do produkcji paliwa lotniczego

Redakcja
smalec, odchody, paliwo lotnicze

Brazylijski gigant mięsny JBS Foods zaczął używać odchodów zwierzęcych, łoju wołowego i smalcu wieprzowego ze swoich zakładów do zasilania samolotów. Paliwo wytworzone z tych substancji pochodzi z zakładów firmy w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii.

 

Według JBS, w ciągu ostatnich 2 lat około 1,2 miliona ton łoju wołowego i smalcu wieprzowego przeznaczono na produkcję zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Proces ten, określany jako „moc krowy”, polega na przekształcaniu odchodów zwierzęcych w paliwo, a JBS dostarcza surowce do tej konwersji. Inicjatywa ma na celu zapewnienie alternatywy dla paliw kopalnych, potencjalnie zmniejszając emisję dwutlenku węgla nawet o 70%. SAF można również zmieszać z naftą w 50% w samolotach komercyjnych.

 

 

Jak czytamy w publikacji Pig Progress, Jason Weller, globalny dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju (CSO) firmy, stwierdził, że celem jest wzmocnienie zaangażowania JBS w odpowiedzialne zarządzanie odpadami i promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym. - Sektor lotniczy historycznie zmagał się z wyzwaniami w zakresie dekarbonizacji ze względu na zależność od paliw kopalnych. Poprzez ponowne wykorzystanie odchodów zwierzęcych przyczyniamy się do ochrony środowiska i pomagamy temu krytycznemu sektorowi w jego wysiłkach na rzecz dekarbonizacji – powiedział Weller.

 

Według Massachusetts Institute of Technology (MIT) emisje dwutlenku węgla (CO₂) związane z lotnictwem wzrosły średnio o 2,6% rocznie w ciągu ostatnich 25 lat. Sektor lotnictwa komercyjnego odpowiada za około 5% globalnego obciążenia klimatycznego. SAF oferuje przyjazną dla klimatu alternatywę dla paliw kopalnych, zdolną do redukcji emisji dwutlenku węgla nawet o 70% i stosowaną jako mieszanka do 50% z naftą w samolotach komercyjnych.

 

Brazylijski eksporter wołowiny Friboi zainicjował badania mające na celu sprawdzenie wykonalności wykorzystania odpadów zwierzęcych do produkcji paliwa lotniczego. Ponadto Biopower, podmiot JBS, ocenia potencjał produkcji paliwa odnawialnego dla statków morskich.

 

Biopower jest jednym z największych brazylijskich producentów biodiesla z odpadów organicznych pochodzących z przetwórstwa bydła. Oferuje alternatywę, która emituje o 80% mniej dwutlenku węgla w porównaniu do oleju napędowego kopalnego. Firma prowadzi trzy zakłady zlokalizowane w Mafrze (stan Santa Catarina), Lins (stan São Paulo) i Campo Verde (stan Mato Grosso).

 

W 2023 r. JBS uruchomiło projekt, aby zaopatrzyć swoją flotę ciężarówek w 100% biodieselem (B100). Ciężarówka holenderskiego producenta Daf już używa B100, aby zademonstrować wydajność tego biopaliwa jako realnego substytutu. Ciężarówka przekroczyła 120 000 km użytkowania. Wyniki pokazują, że pojazd zasilany w 100% biodieselem (B100) działał równie dobrze jak pojazdy zasilane tradycyjnym olejem napędowym, emitując do 80% mniej dwutlenku węgla.

 

JBS była pierwszą firmą w kraju, która otrzymała zezwolenie od brazylijskiej Narodowej Agencji Ropy Naftowej, Gazu Ziemnego i Biopaliw (ANP) na dostawę do swojej floty ciężarówek. „Biopoint”, jak się go nazywa, znajduje się w kompleksie przemysłowym Lins, w głębi stanu São Paulo. Ma 2 pompy przeznaczone wyłącznie do B100, które mogą rozdysponować 30 000 litrów paliwa.

 

 

Źródło: Pig Progress

Loading comments...
Wiadomość z kategorii: