Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
28.02.2020 MATIF: pszenica kons. MAR20 - 187,50 (- 2,09%), kukurydza MAR20 - 165,50 (- 1,19%), rzepak MAJ20 - 380,25 (- 1,81%) [euro/tona] +++ +++ +++ 28.02.2020 12:29 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,70 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,20 zł/kg (na podstawie informacji z 15 ubojni) +++ +++ +++

Na Zakarpaciu ruszył nowy suchy port. Kto zarabia na tranzycie ukraińskiego zboża?

Redakcja
tranzyt, suchy port

Na Zakarpaciu, we wsi Czornotysów, zakończono budowę nowego suchego portu „Terminal Czornotysów” („TERCH”), który zlokalizowany jest w pobliżu granic Rumunii i Węgier.  Nowy terminal na Zakarpaciu ma dzienną zdolność przeładunku 5000 ton produktów, zdolność do jednoczesnego przechowywania 34 000 ton zboża i 4000 metrów sześciennych oleju roślinnego, platformę do składowania kontenerów o ładowności 500 TEU, sprzęt transportowy o wydajności 200 ton/godz., suwnicę bramową itp.

 

- Dzięki obecności torów o szerokości 1520 mm i 1435 mm oraz dwóch odpowiadających im lokomotyw manewrowych, firma może świadczyć usługi przeładunku towarów na wagony o standardach europejskich i ukraińskich - poinformował szef Zakarpackiej Obwodowej Administracji Państwowej Wiktor Mykyta na swojej stronie na Facebooku po wizycie na terminalu podczas wyjazdu roboczego do obwodu berehowskiego.

 

 

Ciekawe że Słowakom, Rumunom i nawet Węgrom opłaca się rozwój tranzytu. Tylko nasz kraj dalej łamie ATM wprowadzony 05.06.2024 i nie robi, aby szkodzić rozwojowi bo o pomocy nawet nie ma mowy. A za jakiś czas zapłacimy za to wszyscy dopłacając do PKP i narzekając na brak ładunków w portach – komentuje Przemysław Błażejewski makler towarów rolnych w BST Brokers.

 

Podczas gdy inne kraje idą w rozwój infrastruktury transportowej, w Polsce mamy do czynienia z dużą niespójnością w gabinetach politycznych. - Ministerstwo Infrastruktury chce rozwijać transport rzeczny w Polsce. Stanowisko resortu w tej sprawie znacząco odbiega od opinii wiceminister klimatu Urszuli Zielińskiej, która uważa, że przewóz ładunków Odrą czy Wisłą "zabija nasze rzeki" i jest "kompletnie nieopłacalny". Tymczasem Litwa uruchamia transport rzeczny Niemnem – informuje Przemysław Błażejewski na portalu X.

 

- 8 sierpnia do portu w Kłajpedzie po raz pierwszy zawinął statek płynący po Niemnie. Największa barka rzeczna w krajach bałtyckich (długość 75 m, zanurzenie 1,8 m i ładowność 1300 ton) przewiozła z litewskiego portu Jurbarkas ok. 900 ton zboża. Główny litewski szlak wodny przez Niemen i Zalew Kuroński (Kuršių marios) - Kowno-Kłajpeda (E41) - jest częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Ten szlak wodny łączy się z międzynarodowymi trasami na Morzu Bałtyckim przez port w Kłajpedzie i stwarza nowe możliwości dywersyfikacji przepływów ładunków – czytamy w raporcie East European & Ukrainian Transport Market.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii: