kps

kps

CenyRolnicze
20 września 2024, Piątek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.8317 EUR EUR - 4.2779 GBP GBP - 5.0961 DKK DKK - 0.5735
Archiwum


20.09.2024 13:47 DRÓB, cena tuszki hurt: 8,20-8,80 zł/kg, średnia: 8,45 zł/kg (na podstawie informacji z 13 ubojni)

20.09.2024 MATIF: pszenica GRU24: 216,00 (+0,12%), kukurydza LIS24: 201,75 (+0,62%), rzepak LIS24: 462,75 (-0,32%)

20.09.2024 KUPIĘ 500 WARCHLAKÓW DUŃSKICH, 25 kg, warmińsko-mazurskie, ełcki, 19-335, tel.: 519 815 313

20.09.2024 SPRZEDAM 50 T PSZENŻYTA, trans. rolnika, pomorskie, człuchowski, 77-300, tel.: 508 230 778

18.09.2024 SPRZEDAM 25 T RZEPAKU, trans. firmowy, małopolskie, miechowski, 32-218, tel.: 785 244 421

18.09.2024 SPRZEDAM 100 T KUKURYDZY, trans. firmowy, małopolskie, miechowski, 32-218, tel.: 785 244 421

18.09.2024 SPRZEDAM 4 BYKI, mieszaniec, 660 kg, dolnośląskie, bolesławiecki, 59-706, tel.: 504 706 635

18.09.2024 SPRZEDAM 16 BYKÓW, hf, 750 kg, wielkopolskie, leszczyński, 64-140, tel.: 601 741 432

18.09.2024 KUPIĘ 10 JAŁÓWECZEK MIĘSNYCH, 100 kg, mazowieckie, białobrzeski, 26-806, tel.: 602 630 839

17.09.2024 SPRZEDAM 1000 T KUKURYDZY, trans. firmowy, mazowieckie, gostyniński, 09-541, tel.: 504 874 160

17.09.2024 SPRZEDAM 3 T ŁUBINU WĄSKOLISTNEGO, trans. firmowy, lubelskie, łęczyński, 21-013, tel.: 696 922 178

16.09.2024 SPRZEDAM 10 JAŁÓWEK, mięsny, 200 kg, warmińsko-mazurskie, elbląski, 14-400, tel.: 697 069 998

16.09.2024 SPRZEDAM 180000 T KUKURYDZY, trans. rolnika, wielkopolskie, pleszewski, 63-304, tel.: 532 619 764

16.09.2024 SPRZEDAM 100 T PSZENICY PASZOWEJ, trans. firmowy, warmińsko-mazurskie, giżycki, 11-500, tel.: 884 302 564

Dodaj komunikat

agrifirm

kowalczyk

Sytuacja w porcie Szczecin nie taka zła jak ją malują. Znaczenie elewatora Andreas zostało przecenione?

Redakcja
port szczecin, andreas, terminal zbozowy
Fot. Port Szczecin

- Terminal spółki Andreas spółka z o.o. realizuje usługę obsługi zbóż w transporcie morskim jest obecnie jednym z ośmiu świadczących tego typu usługę w portach Szczecin i Świnoujście. Oprócz spółki Andreas w porcie Szczecin przeładunek zbóż może być wykonywany na pięciu innych terminalach, w tym trzech wyspecjalizowanych, dedykowanych wyłącznie przeładunkom zbóż – czytamy w oświadczeniu Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. 

 

- Elewator zbożowy Andreas w Porcie Szczecin ma zostać sprzedany i wycofany z eksploatacji. Jego kupcem jest amerykańska firma, producent klejów, która chce zlikwidować działający dziś z rozmachem terminal do przeładunku zbóż i na jego terenie przechowywać składniki do produkcji klejów, w tym mocznik – ustaliła niedawno "Rzeczpospolita". Gazeta przytacza dane, z których wynika, że terminal Andreas ma duże znaczenie dla eksportu polskich zbóż – rocznie przeładowuje ok. 650 tys. ton zbóż i pasz, z tego ok. 500 tys. ton zbóż.

 

Według dziennika, jeśli zamknie się ten jeden z większych terminali w zachodniej części kraju, część zboża będzie musiała jechać gdzie indziej, a najbliżej jest do Mukran w Niemczech. - Bliskość jest kluczowa, bo koszty transportu bardzo wpływają na atrakcyjność ceny polskiego zboża – czytamy.

 

 

Będą rozwijać, a nie zwijać?

 

Odnosząc się do informacji medialnych dot. Andreas spółki z o.o. działającej w granicach portu Szczecin, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA opublikował stanowisko w tej sprawie:

 

Terminal spółki Andreas spółka z o.o. realizuje usługę obsługi zbóż w transporcie morskim jest obecnie jednym z ośmiu świadczących tego typu usługę w portach Szczecin i Świnoujście. Oprócz spółki Andreas w porcie Szczecin przeładunek zbóż może być wykonywany na pięciu innych terminalach, w tym trzech wyspecjalizowanych, dedykowanych wyłącznie przeładunkom zbóż. Pozostałe dwa to terminale uniwersalne, dysponujące infra- i suprastrukturą pozwalającą na świadczenie tego typu usługi. W 2023 roku udział procentowy ww. spółki w przeładunkach ogółem zbóż na terenach zarządzanych przez ZMPSiŚ SA wyniósł 10,8 proc.

 

Obecnie ZMPSiŚ nie posiada informacji o ewentualnej likwidacji działalności w zakresie składowania i przeładunku zbóż drogą morską. Informacje od inwestora wskazują na planowany rozwój terminala, który oprócz rozwoju dotychczasowej działalności związanej ze składowaniem i przeładunkiem zbóż, obejmuje rozbudowę zdolności przeładunkowych poprzez rozszerzenie bazy produktowej, automatyzację procesów oraz przystosowanie terminala do najwyższych standardów bezpieczeństwa obsługi przeładunków w transporcie morskim.

 

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA tworząc dogodne warunki rozwoju portów jako najbardziej uniwersalnego kompleksu portowego na południowym Bałtyku, stawia sobie za cel zapewnienie szerokiej, odpowiadającej potrzebom rynkowym, oferty usługowej zarówno w ramach dynamicznie zmieniającej się funkcji transportowej, jak i innych portowych funkcji gospodarczych, w tym dystrybucyjno-logistycznej i przemysłowej. Stąd w ocenie zarządzającego portem, w dywersyfikacji profilu działalności Andreas sp. z o.o. należy upatrywać szansę zwiększenia dotychczasowego potencjału składowo-przeładunkowego terminala tej spółki.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu