Do akceptacji programów doszło w 15 państwach członkowskich (w tym we Francji, w Hiszpanii, na Łotwie, w Austrii, Grecji, Polsce, Portugalii oraz we Włoszech) i zostały one rozszerzone na 3 lata. Rozporządzenie WE/501/2008 umożliwia finansowanie do połowy wartości programu. Konkretne programy pokrywają promocję szerokiego zakresu produktów np. wina, owoców i warzyw, mleka i produktów mlecznych, oliwy z oliwek, mięsa, jaj, a także produktów rolnictwa ekologicznego.
Agence Bio zgłosiła program promocji Eko żywności we Francji o wartości 4,134 mln Euro. Firma Unaprol zgłosiła program promocji oliwy z oliwek w Belgii, Danii, Włoszech i Holandii o wartości 5,188 mln Euro. Druga decyzja dotycząca programów informacyjnych i promocyjnych w państwach trzecich jest oczekiwana do końca tego roku.
Źródło: FAMMU/FAPA